Autor |
Wiadomość |
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ... |
|
Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu to jest rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze tylko RAZ RZUCAMY.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Imperator dnia Czw 10:17, 07 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 9:50, 07 Cze 2007 |
|
|
|
|
Leon Azif
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa the bestxD
|
|
Re: SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ... |
|
| | Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu t rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze tylko RAZ RZUCAMY. |
Nie chcę się przyczepić.. ,ale zaznaczyłem na pomarańczowo punkt(chyba źle napisane-jest błąd)
P.S Bardzo ciekawe ,ale jak się przeżyje to czy w następnej turze ,mogę też użyć ? Czy już tak jakby zmarnowałem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:03, 07 Cze 2007 |
|
|
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
|
|
Faktycznie - zjadło mi słowa "to jest" (jak piszę na laptopie czasem nagle zjada mi część zdania , ale dzięki, już naniosłem poprawkę
A propos pytania - rzutów na osłonę nie "wyczerpuje się". W każdej turze można ich używać, także tych Invulnerable.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:20, 07 Cze 2007 |
|
|
Leon Azif
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa the bestxD
|
|
|
|
Aha to super
Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...
P.S Ja tam na laptopie w ogóle nie mogę pisać :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:36, 07 Cze 2007 |
|
|
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
|
|
| |
Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv... |
Tak mają IG, mają kiepskie pancerze. Ale właśnie dlatego Imperial Guard musi grać wykorzystując osłony terenowe (umocnienia, transzeje, bunkry, głazy, lasy, budynki itd.).
Wtedy zamiast rzutu na pancerz wykonujesz (patrz wyżej) rzut na osłonę (czyli na wysłonięcie terenem).
Np. - w bunkrze masz taki rzut na 3+. W budynkach na 4+ itd. itp.
Tabela rzutów na osłonę znajduje się w podręczniku, jest też dostępna w dokumencie PDF do ściągnięcia na stronach GW (reference sheet).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:53, 07 Cze 2007 |
|
|
Tatayganus Elan
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Adam nie martw sie... gdy spotkasz Tau w walce wręcz to i tak masz przewagę oni mają 4+
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:26, 09 Cze 2007 |
|
|
Leon Azif
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa the bestxD
|
|
|
|
To mają lepiej ci z Tau...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:42, 09 Cze 2007 |
|
|
Tatayganus Elan
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
To jak to jest?? im więcej tym gorzej?? TWytłumaczcie mi bo wiesz jeszcze sie uczę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:47, 09 Cze 2007 |
|
|
Leon Azif
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa the bestxD
|
|
|
|
Sam się ucze ,ale chyba wiem o co chodzi... Im masz więcej tym trudniej ,ponieważ masz mniej żutów na kosce ...(nie wiem jak to wytłumaczyć)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:48, 09 Cze 2007 |
|
|
Tatayganus Elan
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
aha... no dobra dzieks mimo wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:50, 09 Cze 2007 |
|
|
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
|
|
Sv + to rzut na pancerz. Innymi słowy - po zranieniu patrzymy jeszcze, czy nie uratuje na pancerz.
4+ oznacza, że pancerz nas uratuje, jeśli rzucimy kostką i wyjdzie od 4 w górę (wyniki 4,5,6).
Tym samym - im mniejsza wartość, tym lepiej.
Np SV terminatorów to 2+, czyli gdy rzucam kostką to od 2 w górę pancerz zadziała (tylko 1 oznaczać będzie, że pancerz nie dał rady).
Sv np. 6+ (jak u niektórych tyranidów), oznacza, że tylko wyrzucenie 6-tki spowoduje, że pancerz zadziała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:52, 09 Cze 2007 |
|
|
Tatayganus Elan
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Duże dzięki... postaram się zapamiętać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:58, 09 Cze 2007 |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|