Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...

 
Odpowiedz do tematu    Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna » ZASADY GRY Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...
Autor Wiadomość
Imperator
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PSP114

Post SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...
Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu to jest rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze tylko RAZ RZUCAMY.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Imperator dnia Czw 10:17, 07 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Czw 9:50, 07 Cze 2007 Zobacz profil autora
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post Re: SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...
Imperator napisał:
Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu t rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze tylko RAZ RZUCAMY.



Nie chcę się przyczepić.. ,ale zaznaczyłem na pomarańczowo punkt(chyba źle napisane-jest błąd)


P.S Bardzo ciekawe Very Happy ,ale jak się przeżyje to czy w następnej turze ,mogę też użyć ?Razz Czy już tak jakby zmarnowałem..


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:03, 07 Cze 2007 Zobacz profil autora
Imperator
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PSP114

Post
Faktycznie - zjadło mi słowa "to jest" (jak piszę na laptopie czasem nagle zjada mi część zdania Wink, ale dzięki, już naniosłem poprawkę Smile

A propos pytania - rzutów na osłonę nie "wyczerpuje się". W każdej turze można ich używać, także tych Invulnerable.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:20, 07 Cze 2007 Zobacz profil autora
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post
Aha to super Very Happy
Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...

P.S Ja tam na laptopie w ogóle nie mogę pisać :/


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:36, 07 Cze 2007 Zobacz profil autora
Imperator
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PSP114

Post
Leon Azif napisał:

Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...


Tak mają IG, mają kiepskie pancerze. Ale właśnie dlatego Imperial Guard musi grać wykorzystując osłony terenowe (umocnienia, transzeje, bunkry, głazy, lasy, budynki itd.).
Wtedy zamiast rzutu na pancerz wykonujesz (patrz wyżej) rzut na osłonę (czyli na wysłonięcie terenem).
Np. - w bunkrze masz taki rzut na 3+. W budynkach na 4+ itd. itp.
Tabela rzutów na osłonę znajduje się w podręczniku, jest też dostępna w dokumencie PDF do ściągnięcia na stronach GW (reference sheet).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:53, 07 Cze 2007 Zobacz profil autora
Tatayganus Elan




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Adam nie martw sie... gdy spotkasz Tau w walce wręcz to i tak masz przewagę Wink oni mają 4+


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:26, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post
To mają lepiej ci z Tau...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:42, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Tatayganus Elan




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
To jak to jest?? im więcej tym gorzej?? TWytłumaczcie mi bo wiesz jeszcze sie uczę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:47, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post
Sam się ucze ,ale chyba wiem o co chodzi... Im masz więcej tym trudniej ,ponieważ masz mniej żutów na kosce ...(nie wiem jak to wytłumaczyć)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:48, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Tatayganus Elan




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
aha... no dobra dzieks mimo wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:50, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Imperator
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PSP114

Post
Sv + to rzut na pancerz. Innymi słowy - po zranieniu patrzymy jeszcze, czy nie uratuje na pancerz.
4+ oznacza, że pancerz nas uratuje, jeśli rzucimy kostką i wyjdzie od 4 w górę (wyniki 4,5,6).
Tym samym - im mniejsza wartość, tym lepiej.
Np SV terminatorów to 2+, czyli gdy rzucam kostką to od 2 w górę pancerz zadziała (tylko 1 oznaczać będzie, że pancerz nie dał rady).
Sv np. 6+ (jak u niektórych tyranidów), oznacza, że tylko wyrzucenie 6-tki spowoduje, że pancerz zadziała.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:52, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Tatayganus Elan




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Duże dzięki... postaram się zapamiętać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:58, 09 Cze 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna » ZASADY GRY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin