Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Historia Tau itp

 
Odpowiedz do tematu    Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna » Tau Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Historia Tau itp
Autor Wiadomość
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post Historia Tau itp
Tau to jedna z armii dostępnych w grze bitewnej Warhammer 40000. W porównaniu z pozostałymi mieszkańcami Galaktyki są młodą ale wysoce zaawansowaną technologicznie rasą obcych.



Profil fizyczny
T'au są słabi fizycznie, nie nadają się do walki wręcz. Dlatego korzystają z dopracowanej do perfekcji broni dystansowej. T'au są rasą mobilnych, ale niezbyt wytrzymałych istot. Do walki wręcz nadają się tylko ich sojusznicy- Krooci i Vespidy.


Pierwszy kontakt
Pierwsze spotkanie sił imperialnych z Tau nastąpiło około 6 tys. lat temu, gdy załoga jednego ze statków eksploracyjnych wylądowała na planecie T’au. W tym czasie Tau byli jeszcze prymitywnym ludem podzielonym na plemiona. T’au zostało zakwalifikowane jako planeta do oczyszczenia z rdzennych mieszkańców i kolonizacji przez Imperium. Gdy flota kolonizacyjna zbliżała się do T’au, drogę zagrodziła jej silna burza ponadprzestrzenna. Cała flota została zniszczona, a sektor, w którym znajdowało się T’au, odseparowany przez burzę na kilka tysięcy lat. Przez ten czas nastąpił błyskawiczny rozwój Tau. Kolejny kontakt z Tau nastąpił, gdy jeden z ich statków kolonizacyjnych wleciał w przestrzeń kosmiczną należącą do Imperium. Okręt został zniszczony, a genetycy z Adeptus Mechanicus zbadali próbki DNA załogi. Okazało się, że próbki pobrane 6 000 lat temu na T’au i DNA załogi statku obcych są identyczne.


Społeczeństwo
W społeczeństwie Tau istnieje system kastowy. Kasty te odwołują się do podstawowych żywiołów.

Kasta Ognia – złożona z wojowników. Wojownicy kasty ognia są znacznie masywniejsi od pozostałych Tau i bardziej umięśnieni. Członkowie tej kasty kierują się surowym kodeksem honorowym. Od dziecka są szkolenie do walki i posługiwania się bronią. Wojownicy kasty ognia podczas pokoju funkcjonują jako straż miejska lub stanowią ochronę ekspedycji kolonizacyjnych. O przynależności do kasty ognia świadczy występujące w imieniu przyrostek ‘Shas’.

Kasta Powietrza – do kasty tej należą kurierzy oraz piloci floty wojennej i kolonizacyjnej Tau. Są znacznie wyżsi i smuklejsi od pozostałych Tau. Ich kości są bardzo słabe i kruche, więc po ziemi stąpają bardzo ostrożnie i powoli. Zmiany te nastąpiły, ponieważ przedstawiciele tej kasty większość życie spędzają w przestrzeni kosmicznej. O przynależności do kasty powietrza świadczy występujące w imieniu ‘Kor’.

Kasta Ziemi – przedstawiciele tej kasty to rolnicy, artyści, rzemieślnicy, projektanci oraz inżynierzy. Zajmują się też projektowaniem, i budową sprzętu bojowego dla Kasty Ognia. Członkowie kasty ziemi są niżsi i bardziej krępi od pozostałych Tau. O przynależności do kasty ziemi świadczy występujące w imieniu ‘Fio’.

Kasta Wody – członkowie kasty wody pełnią wiele różnorakich funkcji. Są urzędnikami, politykami, administratorami, negocjatorami i dyplomatami oraz kupcami. Podczas negocjacji często wypowiadają się w rodzimym języku drugiej strony i używają słów w sposób niejednoznaczny, aby łatwo osiągnąć zamierzony cel. O przynależności do kasty wody świadczy występujące w imieniu ‘Por’.

Kasta Eteryczna – pochodzenie członków tej kasty jest owiane mgłą tajemnicy. Przedstawiciele kasty eterycznej są duchowymi i politycznymi przywódcami mocarstwa Tau. O przynależności do kasty eterycznej świadczy występujące w imieniu ‘Aun’.


Imiona
Na imię Tau składają się cztery elementy: 1.Część świadcząca o przynależności do danej kasty (Aun, Por, Fio, Kor lub Shas). 2.Stopień wojskowy lub pozycja w swojej kaście. W kaście ognia obowiązują następujące stopnie: ‘La – wojownik; ‘Ui – weteran; ‘Vre – bohater wojenny; ‘El – arystokrata, rycerz; ‘O – dowódca, komendant; 3.Świat macierzysty danego Tau. 4.Indywidualne imię, często określające atuty danego osobnika.

Dla przykładu, imię komendanta Kasty Ognia pochodzącego z planety Sa’cea będzie brzmiało: Shas’O Sa’cea Kais, gdzie Kais oznacza w języku Tau uzdolniony.


Obcy w Dominium Tau
W strukturach wojskowych udział biorą tylko dwie rasy:Krooci i Vespidzi. Krooci to rasa wojownicza,dorównująca pod tym względem Orkom. Mają zwyczaj pożerać zwłoki wrogów. Ich dowódcy zwą się kreatorami. Krooci wnieśli do Dominium Tau trzy podstawowe zalety. Pierwszą jest siła Krootów w walce wręcz. Druga i trzecia to natomiast potężne bestie: Krootoxy i Knarloki. Te dwie wielkie bestie przewyższają czołgi typu"Predator". Krootox przewozi na plecach Krootów,którzy strzelają z jego pleców. Knarlok to legendarna bestia. Jest praktycznie nie do ruszenia, a potrafi po prostu zdeptać czołg"Leman Russ",bądź przegryźć na pół Terminatorów. Krooci hodują też ogary,specjalistycznie szkolone do polowań i walki z wrogami "Wyższego Dobra"-ideologii wyznawanej przez Tau. Vespidzi to natomiast owadopodobne istoty, cenni jako drużyni rozpoznania. Mogą wręcz rozerwać budynki za pomocą swoich potężnych szponów. Pozostali obcy w Dominium Tau to:Gue'Vesa(ludzie),Demiurg,Nicassar i Tallerian.


Ideologia Tau
Tau wyznają coś,co nazywają "Wyższym Dobrem". Wszyscy ludzie w galaktyce,według Tau,walczą w imię chciwości i żądzy władzy. Tau mają ogromne morale w czasie walki. Jednak,jak dowodzi bitwan o Kronusa,gdy członek kasty eterycznej-niebianin,zginie, zginie też morale Tau. Z tego powodu najłatwiej pokonać Tau zabijając niebianina. Póki on żyje,Tau są niepokonani. Potężni wojownicy ognia,Kroci i Vespidzi potrafią dzięki wierze w Wyższe Dobro przełamać fale orków bądź gwardzistów imperialnych,którzy co prawda uciekają przed Tau,a dokładniej przed Krootami.
-------------------------------------------------------------------------------------
To jest skopiowane z wikipedi ,więc nie mam 100% pewności.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:18, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
Azrael




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Caliban

Post
Tjaaa....
Bardzo lubię Tau...
Czasami żałuję, że nimi nie gram... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:13, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
wiedźmin




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
A ja nie są moim zdaniem za bardzo udoskonaleni.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:29, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post
Nowłaśnie mają cudowne statki, i inne.....rzeczy ,które mogą Cię przemienić w proch...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:31, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
wiedźmin




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Nie o to mi chodzi, chodzi mi o to, że cali są robotami czego nie lubię.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:44, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
Azrael




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Caliban

Post
Eeeee...
Sorry ty grasz Necronami, prawda?
NECRONI, to swojakie "roboty".
A Tau to jedna z ras humanoidalnych! Razz
O ile się nie mylę...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:34, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
Behemot




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Post
On ma rację. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:44, 31 Maj 2007 Zobacz profil autora
wiedźmin




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ale tau wygląda jak jakiś kosmonauci a nekroni jak kościotrupy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 6:42, 01 Cze 2007 Zobacz profil autora
wiedźmin




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
i przyzwoici obywatele.
Moim zdaniem(nie miałem zamiaru tym nikogo obrazić, tau to świetna rasa, ale z wyglądu mi się nie podoba).


Post został pochwalony 0 razy
Pią 6:44, 01 Cze 2007 Zobacz profil autora
Azrael




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Caliban

Post
Fajnie wyglądają, nie czepiaj się...
Cóż to sprawa gustu.... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:40, 01 Cze 2007 Zobacz profil autora
Leon Azif




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa the bestxD

Post
Ja tam żałuje jednego ,że nie mam takich statków jak oni;p


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:45, 02 Cze 2007 Zobacz profil autora
Behemot




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Post
Ja im zazdroszczę strzelania.Sad


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:33, 03 Cze 2007 Zobacz profil autora
Tatayganus Elan




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Po pierwszym dniu zainteresowania warhammerem sądzę że jestem do nich przekonany Wink mają duży zasięg strzału i sa naprawde mocni na dystans


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:21, 03 Cze 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna » Tau Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin