Przegląd tematu
Autor Wiadomość
Tatayganus Elan
PostWysłany: Sob 11:58, 09 Cze 2007    Temat postu:

Duże dzięki... postaram się zapamiętać Wink
Imperator
PostWysłany: Sob 11:52, 09 Cze 2007    Temat postu:

Sv + to rzut na pancerz. Innymi słowy - po zranieniu patrzymy jeszcze, czy nie uratuje na pancerz.
4+ oznacza, że pancerz nas uratuje, jeśli rzucimy kostką i wyjdzie od 4 w górę (wyniki 4,5,6).
Tym samym - im mniejsza wartość, tym lepiej.
Np SV terminatorów to 2+, czyli gdy rzucam kostką to od 2 w górę pancerz zadziała (tylko 1 oznaczać będzie, że pancerz nie dał rady).
Sv np. 6+ (jak u niektórych tyranidów), oznacza, że tylko wyrzucenie 6-tki spowoduje, że pancerz zadziała.
Tatayganus Elan
PostWysłany: Sob 11:50, 09 Cze 2007    Temat postu:

aha... no dobra dzieks mimo wszystko
Leon Azif
PostWysłany: Sob 11:48, 09 Cze 2007    Temat postu:

Sam się ucze ,ale chyba wiem o co chodzi... Im masz więcej tym trudniej ,ponieważ masz mniej żutów na kosce ...(nie wiem jak to wytłumaczyć)
Tatayganus Elan
PostWysłany: Sob 11:47, 09 Cze 2007    Temat postu:

To jak to jest?? im więcej tym gorzej?? TWytłumaczcie mi bo wiesz jeszcze sie uczę Wink
Leon Azif
PostWysłany: Sob 11:42, 09 Cze 2007    Temat postu:

To mają lepiej ci z Tau...
Tatayganus Elan
PostWysłany: Sob 11:26, 09 Cze 2007    Temat postu:

Adam nie martw sie... gdy spotkasz Tau w walce wręcz to i tak masz przewagę Wink oni mają 4+
Imperator
PostWysłany: Czw 10:53, 07 Cze 2007    Temat postu:

Leon Azif napisał:

Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...


Tak mają IG, mają kiepskie pancerze. Ale właśnie dlatego Imperial Guard musi grać wykorzystując osłony terenowe (umocnienia, transzeje, bunkry, głazy, lasy, budynki itd.).
Wtedy zamiast rzutu na pancerz wykonujesz (patrz wyżej) rzut na osłonę (czyli na wysłonięcie terenem).
Np. - w bunkrze masz taki rzut na 3+. W budynkach na 4+ itd. itp.
Tabela rzutów na osłonę znajduje się w podręczniku, jest też dostępna w dokumencie PDF do ściągnięcia na stronach GW (reference sheet).
Leon Azif
PostWysłany: Czw 10:36, 07 Cze 2007    Temat postu:

Aha to super Very Happy
Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...

P.S Ja tam na laptopie w ogóle nie mogę pisać :/
Imperator
PostWysłany: Czw 10:20, 07 Cze 2007    Temat postu:

Faktycznie - zjadło mi słowa "to jest" (jak piszę na laptopie czasem nagle zjada mi część zdania Wink, ale dzięki, już naniosłem poprawkę Smile

A propos pytania - rzutów na osłonę nie "wyczerpuje się". W każdej turze można ich używać, także tych Invulnerable.
Leon Azif
PostWysłany: Czw 10:03, 07 Cze 2007    Temat postu: Re: SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...

Imperator napisał:
Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu t rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze tylko RAZ RZUCAMY.



Nie chcę się przyczepić.. ,ale zaznaczyłem na pomarańczowo punkt(chyba źle napisane-jest błąd)


P.S Bardzo ciekawe Very Happy ,ale jak się przeżyje to czy w następnej turze ,mogę też użyć ?Razz Czy już tak jakby zmarnowałem..
Imperator
PostWysłany: Czw 9:50, 07 Cze 2007    Temat postu: SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...

Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu to jest rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze tylko RAZ RZUCAMY.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.