Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum KOMPANIA 114 - Klub Gier Bitewnych Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 114 Strona Główna
»
ZASADY GRY
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Head Quater
----------------
KODEKS
TAWERNA POD ZGNIŁYM ORKIEM
RAPORTY WOJENNE
KSIĘGA GOŚCI
GALAKTYKA 40K
----------------
ZASADY GRY
ROZPISKI ARMII KLUBOWYCH
Space Marines
Eldar i Dark Eldar
Orks
Chaos Space Marines
Imperial Guard
Tyranids
Necrons
Tau
Inkwizycja
WARHAMMER FANTASY BATTLE
----------------
STARA KARCZMA
IRON KINGDOMS
----------------
WARMACHINE
GALERIA
----------------
Nasze Prace
Najciekawsze Modele
Porady Modelarskie
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tatayganus Elan
Wysłany: Sob 11:58, 09 Cze 2007
Temat postu:
Duże dzięki... postaram się zapamiętać
Imperator
Wysłany: Sob 11:52, 09 Cze 2007
Temat postu:
Sv + to rzut na pancerz. Innymi słowy - po zranieniu patrzymy jeszcze, czy nie uratuje na pancerz.
4+ oznacza, że pancerz nas uratuje, jeśli rzucimy kostką i wyjdzie od 4 w górę (wyniki 4,5,6).
Tym samym - im mniejsza wartość, tym lepiej.
Np SV terminatorów to 2+, czyli gdy rzucam kostką to od 2 w górę pancerz zadziała (tylko 1 oznaczać będzie, że pancerz nie dał rady).
Sv np. 6+ (jak u niektórych tyranidów), oznacza, że tylko wyrzucenie 6-tki spowoduje, że pancerz zadziała.
Tatayganus Elan
Wysłany: Sob 11:50, 09 Cze 2007
Temat postu:
aha... no dobra dzieks mimo wszystko
Leon Azif
Wysłany: Sob 11:48, 09 Cze 2007
Temat postu:
Sam się ucze ,ale chyba wiem o co chodzi... Im masz więcej tym trudniej ,ponieważ masz mniej żutów na kosce ...(nie wiem jak to wytłumaczyć)
Tatayganus Elan
Wysłany: Sob 11:47, 09 Cze 2007
Temat postu:
To jak to jest?? im więcej tym gorzej?? TWytłumaczcie mi bo wiesz jeszcze sie uczę
Leon Azif
Wysłany: Sob 11:42, 09 Cze 2007
Temat postu:
To mają lepiej ci z Tau...
Tatayganus Elan
Wysłany: Sob 11:26, 09 Cze 2007
Temat postu:
Adam nie martw sie... gdy spotkasz Tau w walce wręcz to i tak masz przewagę
oni mają 4+
Imperator
Wysłany: Czw 10:53, 07 Cze 2007
Temat postu:
Leon Azif napisał:
Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...
Tak mają IG, mają kiepskie pancerze. Ale właśnie dlatego Imperial Guard musi grać wykorzystując osłony terenowe (umocnienia, transzeje, bunkry, głazy, lasy, budynki itd.).
Wtedy zamiast rzutu na pancerz wykonujesz (patrz wyżej) rzut na osłonę (czyli na wysłonięcie terenem).
Np. - w bunkrze masz taki rzut na 3+. W budynkach na 4+ itd. itp.
Tabela rzutów na osłonę znajduje się w podręczniku, jest też dostępna w dokumencie PDF do ściągnięcia na stronach GW (reference sheet).
Leon Azif
Wysłany: Czw 10:36, 07 Cze 2007
Temat postu:
Aha to super
Tylko trochę mam nie fajnie ,gdyż większość moich jednostek ma 5+ Sv...
P.S Ja tam na laptopie w ogóle nie mogę pisać :/
Imperator
Wysłany: Czw 10:20, 07 Cze 2007
Temat postu:
Faktycznie - zjadło mi słowa "to jest" (jak piszę na laptopie czasem nagle zjada mi część zdania
, ale dzięki, już naniosłem poprawkę
A propos pytania - rzutów na osłonę nie "wyczerpuje się". W każdej turze można ich używać, także tych Invulnerable.
Leon Azif
Wysłany: Czw 10:03, 07 Cze 2007
Temat postu: Re: SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...
Imperator napisał:
Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego
ochronnego rzutu t rzut na tzw
. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze
tylko
RAZ RZUCAMY.
Nie chcę się przyczepić.. ,ale zaznaczyłem na pomarańczowo punkt(chyba źle napisane-jest błąd)
P.S Bardzo ciekawe
,ale jak się przeżyje to czy w następnej turze ,mogę też użyć ?
Czy już tak jakby zmarnowałem..
Imperator
Wysłany: Czw 9:50, 07 Cze 2007
Temat postu: SAVES - RZUTY NA PANCERZ, OCHRONĘ, OSŁONĘ...
Rzut na save, czyli na zbroję, ochronę, osłonę.
Pierwszy rodzaj rzutu - to rzut na zbroję, najbardziej typowy, podawany na koniec cahrakterystyk pod literami Sv (Save).
Działa tak: jeśli zostaliśmy zranieni (najczęściej oznacza to śmierć modelu), możemy się jeszcze uratować wykonując rzut na zbroję i sprawdzając, czy ona nas nie uratuje.
Np. wartość Sv 3 oznacza, że jeśli oberwę, to mogę się uratować rzucając na zbroję na 3+, czyli jeśli na kostce wypadnie od 3 w górę (łącznie z 3).
Inny rodzaj takiego ochronnego rzutu to jest rzut na tzw. Invulnerable Save - to rodzaj specjalnej osłony. Taka osłona jest nieczuła np. na strzały z broni Przeciwpancernej. Czyli jeśli normalna zbroja nie da rady (bo strzał jest oddany z takiej broni, że rozwala normalną zbroję), to zawsze można wtedy wykorzystać rzut na specjalną ochronę (Invulnerable Save), jeśli jednostka taki posiada.
Np. terminator ma zbroję 2+/5+. Oznacza to, że normalnie używamy zbroi na 2+. Jeśli jednak ktoś strzeli do nas z broni termicznej (AP1), to ta broń jest silniejsza, niż zwykły pancerz terminatora, terminator nie będzie mógł rzucić na zbroję. Ale będzie mógł wykonać rzut na INv. Save, czyli na 5+ i jeśli wypadnie 5 lub 6 to przeżyje.
Trzecim rodzajem takich ochronnych rzutów jest rzut "na osłonę", czyli wtedy, gdy figurka stoi czymś zasłonięta (murkiem, krzakami, ścianą, bunkrem itd.). W tej sytuacji taka osłona może zatrzymać pocisk. Wartość rzutu można odczytać ze specjalnej tabeli.
Na koniec podam ważną zasadę dotyczącą wszelkich rzutów na osłonę, ochronę itd.
RZUT NA CHRONĘ, BĄDŹ OSŁONĘ MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN.
Oznacza to, że gracz musi wybrać rodzaj rzutu, jeśli ma więcej możliwości. Nie można rzucać dwukrotnie - np. nie wyszedł mi rzut na pancerz, to sobie rzucę na Inv. Save: tak nie wolno. Osłona, czy ochrona -zawsze
tylko
RAZ RZUCAMY.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin