Autor |
Wiadomość |
Azrael
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Caliban
|
|
Codex : Chaos (Redux) |
|
Może ktoś coś wie o nowym kodeksie Chaosu??
Bardziej interesują mnie FAKTY, a nie PLOTKI (choć i tymi nie pogardzimy)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:48, 12 Cze 2007 |
|
|
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Będzie bez Typowej Zbrojowni, Legiony będa zunifikowane, będzie "samograjem" tak samo jak Tyranidzi i Eldarzy. Niby mają być fajniejsze figsy, ale...ja odpuszczam chaos po takich zmianach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:02, 12 Cze 2007 |
|
|
Azrael
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Caliban
|
|
|
|
To PEWNE??
Jeśli tak to beznadzieja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:08, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
No niestety. To ukłon w stronę graczy mniej zaawansowanych(i graczy w USA), którzy sobie z trudnymi Codexami nie radzili. IMHO najgłupsza jest odgórnie podawana w reduxach liczba modeli w squadzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:14, 12 Cze 2007 |
|
|
Azrael
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Caliban
|
|
|
|
Eldarowie mają normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:16, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
tak jak pisałem w dziale Space Marines: Redux Beta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:22, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Pamiętasz Doombolty? To było w chaosie piękne(zresztą, wogóle w starych codexach, z których ostatnim jest Black Templars). trzeba było szukać, myśleć, kombinować, znać swoją Armie. Teraz w większości przypadków masz w Troopsach: "Do Firepower wybierz zestaw A, do CC wybierz zestaw B"
Quo Vadis 40K?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:27, 12 Cze 2007 |
|
|
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
|
|
| | tak jak pisałem w dziale Space Marines: Redux Beta |
Wątpię, żeby to byl kodeks "beta". Podsyłam link do artykułu w cytadeli i to z jesieni:
[link widoczny dla zalogowanych]
A obecnie ten nowy kodeks jest po prostu w sprzedaży. Nie chce mi się wierzyć, żeby to była wersja "beta", bo jaki byłby sens drukowania tylu egzemplarzy "beta"?
W sklepie cytadeli można ten kodeks zobaczyć w dziale eldar - stary kodeks jest po polsku, nowy tylko po angielsku (tak mi się przynajmniej wydaje )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:32, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Żle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, ze jest to jeden z pierwszysch Codexów typu redux i nie jest wpełni na tes system przekonwertowany. Nie chodziło mi o Codex przejściowy w sensie "prześciowy między starym a wesją finalną" ale przejściowy między starymi codexami a Codexami typu redux"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:39, 12 Cze 2007 |
|
|
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
|
|
| | Żle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, ze jest to jeden z pierwszysch Codexów typu redux i nie jest wpełni na tes system przekonwertowany. Nie chodziło mi o Codex przejściowy w sensie "prześciowy między starym a wesją finalną" ale przejściowy między starymi codexami a Codexami typu redux" |
Jasne. Dla mnie - "beta" znaczy "testowy".
W każdym razie nie jestem taki pewien, czy zmiany idą na gorsze. Dotychczas gracze mogli się prześcigać w tworzeniu "superherosów" pakując w nich co się da. Powstawały modele o wielkim koszcie punktowym wymiatajace pół stołu. Nie wiem, czy pewne uproszczenia i restrykcje nie wyjdą na dobre grze, jako grze. To taka dywagacja i wątpliwość. Rozumiem rozgoryczenie tych, co od dawna czymś grają, ale samej grze może to pomóc - wyrównanie szans, więcej jednostek na stole, a co za tym idzie więcej kombinowania w trakcie gry.
Osobiście mam wrażenie, że np. chaos był... zbyt chaotyczny, hahaha. Może uproszczenie wyjdzie mu na dobre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:44, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Pamiętaj, że wielu ta chaotycznosć właśnie się podobała. A co do wymiataczy, to w 4 ed. jest ich więcej, samograje oznaczają własnie wykładanie na stół masakratycznych jednostek i poprostu puszczanie ich na wroga, armia gra sama. Choćbym nie wiem jak dopakował Takiego Lorda Chaosu(postać posiadająca najwięcej bajerów z zbrojownii i limit 150 pkt!), To Carnifex, Wrightlord, Avatar, Farseer itp. Będą zmiatały go w max. 2 tury. Tak samo Blood Angels(którzy bardzo mi się podobają i mają super klimat) są dopakowani na maxa, totalnie przegięci. Nawet w chaosie, jednostki kiedyś średnie, które sprawdzały się tylko przy sprytnym wykorzystaniu taktycznym), teraz są przegięte, np. Possessed. Przyznaję Ci rację, ze kiedys, mozna było budować monstra do wymiatania. Ale w Kolejnych reduxach takie monstra dostajemy na Tacy, a wcześniej zrobienie takiego potwora było trudne i ryzykowne. Wydaje mi się, że GW( które też trzeba zrozumieć, wszak musi zarobić) przepakowując jedną Armię, musi przepakować resztę, żeby zbalansować grę(by wszystkie armie się sprzedawały). Ale coś jest nie tak, w momencie, gdy Gracze Eldarscy i tyranidzcy narzekają że gra się ich armiami za łatwo i że są zbyt przepakowane( dołączają się do tego ostatnio gracze SM). Ostatni Codex naprawdę zbal;ansowany i zachwalany przez graczy t6o Codex Black templars, który wniósł powiew świeżości do gry, ale nie był przegięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:56, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
BTW. Podobno każdy gracz, który twierdzi, ze zrozumiał Codex Chaosu w 100% kłamie
Po zastanowieniu: Napewno Codexy typu redux będą fajne dla nowych pokoleń graczy, którzy grę poznają. Ale Ja patrzę na to z pozycji wszystkich tych niezadowolonych, którzy zjedli zęby już na 2 edycji. Nie nadążam poprostu za zmianami chyba, nie poznaję troszkę tej gry(hue hue, za stary jestem na tyle mian).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:58, 12 Cze 2007 |
|
|
Imperator
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PSP114
|
|
|
|
A ty zrozumiałeś codex chaosu?
Uważam, że np. w opcji dla naszego klubu szkolnego - kodeksy bardziej uproszczone sprawdzą się. Np. dla Kuby grającego właśnie Chaosem takie rozwiązanie właśnie... się sprawdzi. Bo w tej chwili jego kodeks wymaga trochę doświadczenia w tej grze, żeby załapać w ogóle o co chodzi.
Ale wiem, czego ci żal i w pełni to rozumiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:05, 12 Cze 2007 |
|
|
Ezehiel
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Czy zrozumiałem?? Wolne żarty Nie oszalałem jeszcze na tyle, by zagłębiać się w takie dzieło tak bardzo! Ale powiem tak: Z moich rozpisek dwie sprawdziły się świetnie turniejowo
I jeszcze jedno. Zazdroszczę Ci masakratycznie, ze wchodzisz w 4 edycję z Codexem nie redux. Pozdrawiam Imperatorze!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:08, 12 Cze 2007 |
|
|
Azrael
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Caliban
|
|
|
|
A ja uważam tak:
Codexy Redux wcale nie są złe.
Te "uproszczenia" tylko likwidują wertowanie kartek w kodeksi, w poszukiwaniu zbrojowni, wracanie do jednostki, znowu wertowanie do zbrojowni i tak w kółko. Owszem TROCHĘ zmniejszyli dostęp do zbrojowni, ale trochę. Teraz po prostu jest to przy jednostce. A poza tym, w starych kodeksach, zwykłego SIERŻANTA oddziału mogłeś tak dopakować, że był lepszy od HQ. I co wtedy?? Jak na to nie patrzeć możesz mieć 14 HQ, a nie 2. Zresztą trzeba się dostosowywac do nowych edycji... Jestem pewien, że wielu graczy przechodząc na 4th edition, wkurzało się tak jak my teraz. Ale w końcu się przyzwyczaili. My też musimy. I tak przecież kodeksów nie zmienisz, więc narzekanie nic nie da. Robią Reduxy i tyle. I trzeba sie przystosować.
Howgh.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:20, 13 Cze 2007 |
|
|
|